Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από μια... ποδοσφαιρική ματιά!


Μιας και το θέμα της (κυβερνητικής) αξιολόγησης της ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ θα μας απασχολήσει αρκετά και στο μέλλον, θα ήθελα να σας εξηγήσω με ποδοσφαιρικά παραδείγματα τι ακριβώς συμβαίνει και σε τι διαφωνούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί.

1)    Αρχικά είναι αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κι όχι των εκπαιδευτικών. Είναι σαν να λέμε ότι ο Μαρινάκης κοιτάζει τα οικονομικά του Ολυμπιακού, αν το γήπεδο είναι κατάλληλο, αν οι μπάλες είναι σκασμένες κι εμείς πιστεύουμε ότι θα φύγει ο χειρότερος παίχτης μας για να έρθει ο Κριστιάνο Ρονάλντο! Χλωμό το κόβω!

2)     Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι χωρίς αντίκρισμα! Κανείς δε θα τιμωρηθεί, κανείς δε θα απολυθεί! Ακόμα κι ο χειρότερος του κόσμου να είσαι, απλά δε θα μπορείς να γίνεις διευθυντής, θα περάσεις και κανένα σεμινάριο κι αυτό είναι όλο! Σαν να λέμε ότι ο Μαρτίνς θα κάνει δοκιμές για την εντεκάδα και αυτοί που δε θα τα πάνε καλά θα παίξουν αλλαγή! Στην ουσία τι αλλάζει; Τίποτα! Ακόμα και περιπατητής να είναι ο παίχτης, θα παίξει! Αλλά και ΤΕΛΕΙΟΣ δάσκαλος να είναι, δε θα πάρει καμία αύξηση, απλά θα μπορεί να γίνει Διευθυντής! Σοβαρό κίνητρο! 😉Και ο Πρόεδρος (η Υπουργός εν προκειμένω) θα πουλάει φούμαρα στον κοσμάκη ότι θα διώξει τα παλτά και θα φέρει νέους παίχτες γιατί θεωρεί τον κοσμάκη ανόητο οπαδό που πιστεύει μπαρούφες!

3)    Γράφει για κατηγοριοποίηση σχολικής μονάδας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι στο τέλος θα υπάρχουν σχολεία για τους καλούς και σχολεία για τους κακούς (που δε θα οδηγούν ποτέ στο πανεπιστήμιο). Άρα, στα χωριά θα μένουν τα παιδιά που είναι μόνο για τα πρόβατα, δε θα έχουν πρακτικά καμία ελπίδα φοίτησης σε ΑΕΙ. Σε ποδοσφαιρικό επίπεδο είναι σαν να σου πει η ΟΥΕΦΑ ότι, αν είσαι ο Ολυμπιακος, δε θα παίξεις ποτέ Τσάμπιονς Λιγκ όχι γιατί δεν έχεις καλή ομάδα, αλλά γιατί πχ το γήπεδό σου δεν είναι 80.000 θέσεων και γιατί δε γεμίζεις το γήπεδο στα φιλικά, όπως κάνει πχ η Μπαρτσελόνα! Άρα, γιατί να έρθει ένας δυνατός παίχτης (καλός μαθητής, καλός δάσκαλος) σε αυτή την ομάδα; Για κανέναν λόγο!

4)    Θα πρέπει να βρούμε χορηγούς για να βελτιωθούμε. Ξέρεις πόσο λογικό είναι αυτό; Είναι σαν να μου λες ότι η Adidas θα γίνει χορηγός στον Α.Ο. Χαλκίδας γιατί θέλει να ξεχρεώσει την ομάδα, να τη βγάλει στο Γιουρόπα από αγάπη για την πόλη! Δε λειτουργεί έτσι ένας χορηγός και όλοι το ξέρουμε αυτό! Αν δε βγάζει χρήμα ο άλλος, δε δίνει χρήμα! ΝΟΜΟΣ!

5)    Η καταγραφή θα φέρει βελτίωση. Είναι σαν να λέμε ότι ο Μελισσανίδης δεν ξέρει τα προβλήματα της ΑΕΚ και περιμένει να του τα πούνε σήμερα! Τόσα χρόνια πληρώνει αλλά δεν έχει ιδέα τι πληρώνει!  Αν ισχύει κάτι τέτοιο, έπρεπε ήδη να είχαν παραιτηθεί!

6)    Σαφώς θα τρέξουν κάποιοι να κάνουν την αξιολόγηση γιατί «το λέει ο Νόμος» και γιατί είναι «καλύτεροι από τους άλλους». Είναι ακριβώς ίδιοι με τους παραγοντίσκους που γίνονται κολαούζοι στις ομάδες για να αρμέγουν τον Πρόεδρο! Κι αν τύχει  άλλος Πρόεδρος για άρμεγα, κρεμάνε στα μανταλάκια και τον προηγούμενο Πρόεδρο!

 

Πρακτικά τι θα γίνεται από εδώ και πέρα, μέχρι να διαλυθεί το Δημόσιο Σχολείο; Αυτό που γίνεται στην ΑΕΚ, τουλάχιστον αυτό που γινόταν μέχρι χτες. Μέρα με τη μέρα θα πηγαίνει χειρότερα το σχολείο, θα κατρακυλάει η ομάδα αγωνιστικά, κι εμείς θα ανεβάζουμε φώτο από τα κάγκελα, από τα παλούκια της καρέκλας που βάλαμε στο νέο γήπεδο, από τα σχέδια που κάναμε στις πόρτες, για να έχουμε να λέμε και να δικαιολογούμε την ύπαρξή μας! Μέχρι να το πάρουμε απόφαση και να βάλουμε και κανένα φράγκο γιατί αλλιώς «ο κόσμος δε θα πατάει στο γήπεδο», όπως έκαναν και οι ΑΕΚτζήδες!

 

Μόνο που όλοι αυτοί που τα σχεδιάζουν και τα εκτελούν ξεχνάνε κάτι βασικό. Δύναμη της ομάδας και λόγος ύπαρξης μιας ομάδας είναι ο ΚΟΣΜΟΣ! Στο σχολείο είναι τα παιδιά και οι γονείς, η τοπική κοινωνία και η γειτονιά! Χωρίς αυτούς, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη και την αποδοχή τους, ούτε «παίχτες», ούτε  «Πρόεδροι», ούτε «παραγοντίσκοι» θα μείνουν! Συνεπώς, όταν ξεσηκωθεί ο κόσμος, καλή ώρα όπως κάνουν τώρα με τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, θα αλλάξουν τα πάντα και θα πάει κατεργάρης στον πάγκο του!

 

Δε στα εξηγώ ωραία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου